divendres, 10 de desembre del 2010

L'estirp de l'horror


La història de Nordahl

Situació inicial
a) Quins són els tres personatges més importants que apareixen
en els quatre primers capítols de la primera part?
Quina és l’activitat que habitualment fa cadascun?
b) En quins espais es mouen aquests personatges?
Nus
c) Resumeix el nus d’aquesta història.
Desenllaç
d) Com acaba la història de Nordahl? Com acaba la història de Maria? Quin és l’element que enllaça aquesta primera història amb la següent, la història de Tomeu?

La història de Tomeu


e ) Intenta fer un resum breu, unes quinze línies, de la història de Tomeu. Recorda que no has d’incloure-hi descripcions, ni diàlegs en estil indirecte, sols indicar les accions més importants, que permeten el desenvolupament de la història.

La història de Jordi

f) Sabem, encara que de manera esquemàtica, com ha estat la seua infantesa i la seua joventut. També sabem que es produeix un fet significatiu que trenca amb tota una tradició anterior: quin és aquest fet? Quins fets marcaren, a partir d’aquest esdeveniment, la vida de Jordi i els seus?

El temps

Hauràs pogut observar que l’autor fa una sèrie de manipulacions i alteracions cronològiques que és el que anomenem ritme narratiu. La manipulació temporal pot anar referida a l’ordre dels fets, és a dir, a la manera com són presentades les situacions de la història en el text. Es pot seguir un ordre cronològic natural o bé alterar-lo.

g) En el primer capítol del llibre, mentre Nordahl Skram va de camí cap al mas, recorda algunes coses del seu passat, és a dir, retrocedeix en el temps i per això l’autor introdueix una retrospecció. Identifica-la assenyalant la pàgina o pàgines i digues què explica del passat. Quina intenció té l’autor quan introdueix aquesta informació del passat del protagonista?
h) En altres ocasions el narrador avança els fets que es produiran, utilitza una anticipació dels fets. En el capítol 2 de la segona part es produeix un avançament dels fets en relació a la vida d’en Macià. Podries identificar-lo? Per què creus que ho fa l’autor?
i) Identifica almenys tres manipulacions en el temps que apareguin al llibre, digues el capítol, si és una anticipació o una retrospecció i amb quina finalitat ho fa l’autor.


Personatges

j)Busca, en les revistes que tingues al teu abast, personatges que, més o menys, s’adeqüen físicament a la imatge que, a partir de les descripcions físiques i psicològiques que fa l’autor, tu t’has creat, i enganxa-les a un full. Explica quines relacions trobes.

El tema

k)Quin creus que és el tema central de la novel•la? Què creus què ens vol transmetre l’autor amb la novel•la. Explica-ho.


Reflexió

l) El llibre ens presenta el mite de l’home llop en una versió actualitzada i contextualitzada. Quina imatge tenies de l’home llop? De quina manera el llibre actualitza i contextualitza aquest mite? (En quin sentit creus que aquesta
és una versió moderna del mite cinematogràfic?) Recorda alguna pel•lícula que hagis vist on surti l’home llop i comparar-la amb escenes del llibre on, per exemple,
l’home llop (Tomeu) va a l’escola, té amics, plora, etc.







EL TREBALL ESCRIT PUNTUARÀ SOBRE 4 PUNTS. A MÉS, REALITZARÉ UN EXAMEN ORAL INVIDIVUAL, QUE PUNTUARÀ SOBRE 1 PUNT, PER COMPROVAR QUE US HEU LLEGIT EL LLIBRE. SENSE APROVAR AQUEST EXAMEN EL TREBALL NO SERÀ COMPTAT.

Els treballs es poden lliurar a mà o a ordinador. Recordeu respectar els marges i realitzar una bona presentació. Reviseu el text abans de lliurar-lo per evitar incorreccions i faltes d’ortografia.


DATA MÀXIMA PER LLIURAR EL TREBALL 24 DE NOVEMBRE DE 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada